Monday, November 9, 2009

DR.ASRI: TAULIAH UN ISLAMIC

Ekoran kes tertangkapnya Dr.Asri bekas Mufti Perlis setelah didapati bekas Mufti Perlis tersebut menyampaikan ceramah tanpa kebenaran dan tauliah daripada Jabatan Agama Islam Selangor. Didalam kenyataan Dr.Asri apabila ditemuramah , beliau menyatakan bahawa pentauliahan sebagai Penceramah @ pendakwah oleh Jabatan Agama Islam adalah tidak Islamic. Namun begitu pendapat tersebut dengan nyata dan jelasnya sewaktu Dr.Asri menjadi Mufti kerajaan Negeri Perlis Dr.Asri sendiri pernah memberikan tauliah kepada penceramah-penceramah dan juga pendakwah yang ingin menyampaikan ceramah agama di Perlis.
" Apa dah jadi ni........kata Tauliah tidak Islamic.....tetapi sejarah latar belakang sewaktu menjadi Mufti kerajaan Negeri Perlis...diri sendiri juga pernah memberi tauliah kepada Penceramah yang ingin berceramah di perlis.........Ni apa kes ni....cakap pusing2......."

2 comments:

  1. Ini satu hal lagi , dulu setuju sekarang dah tak setuju pulak...hairan...hairan...belum tua lagi dah nyanyuk......

    ReplyDelete
  2. Asri ni dapat tauliah dari jordan... Masatew dia ni memang PAS.. sekarang aku rasa Al-Qaeda dah.. maklumla.. naik syeikh... hahah!!

    ReplyDelete

Darkpress : Kasi peluang nak komen apa pun leh komen...Tak ada Hal Punya....AKU BUKAN BEKERJA UNTUK UMNO /BN