Monday, June 21, 2010

SI KATAK MELAMPAU...

Penyelaras Pakatan Rakyat, Datuk Zaid Ibrahim menuntut supaya Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak melepaskan cengkamannya ke atas Lembaga Kemajuan Tanah Persekutuan (Felda) bagi membolehkan organisasi itu diuruskan secara telus dan profesional.

Bekas menteri di jabatan perdana menteri itu juga menuntut supaya penjelasan lanjut diberikan berhubung kemerosotan jumlah rizab tunai Felda yang menjunam daripada RM4.08 bilion pada 2004 kepada hanya RM1.35 bilion pada tahun lalu.

Zaid meminta supaya penjelasan lanjut diberikan terhadap jawapan timbalan menteri di jabatan perdana menteri (JPM) Datuk Ahmad Maslan di Dewan Rakyat bahawa jumlah rizab berkenaan susut sebanyak RM2.73 bilion dalam tempoh lima tahun.

"(Ahmad Maslan) gagal menjelaskan apa hasil yang boleh diperolehi Felda melalui pelaburannya, sebaliknya menggunakan wang tersebut untuk berbelanja sakan untuk 'tujuan kebajikan', seperti yang ditakrifkan.



[ Ini sekor lagi katak pembangkang yang dah pandai nak kondem orang lain punya kerja.Jangan bercakap la Zaid kalau tak tahu hujung pangkal cerita. jangan asyik nak cari kesilapan orang ...sedangkan kesilapan diri sendiri terabai dan tidak pula cuba untuk memperbaikinya. Malah kesilapan orang pulak yang cuba diperbaiki. DP rasa Zaid ni dah giler la kot...selepas kekalahanya di dalam Pilihanraya di Ulu Selangor baru-baru ini. ]

No comments:

Post a Comment

Darkpress : Kasi peluang nak komen apa pun leh komen...Tak ada Hal Punya....AKU BUKAN BEKERJA UNTUK UMNO /BN